Na maanden van voorbereiding en anticipatie was het dan eindelijk zo ver, de grensland mooiste zou gereden worden in Limburg en Duitsland. De auto’s worden voorbereid en de tassen gepakt, het materiaal gecontroleerd en waar nodig aangepast en bijgesteld. Wim rijd met hans mee en Frans en ik rijden samen. Ik haal Frans op midden in de nacht om 05:45 om naar de kasteeltuinen in Arcen te rijden, door een omleiding zijn we genoodzaakt om via Breda, Eindhoven te rijden maar dat maakt niet zoveel uit.Onderweg regent het wel aardig maar dat baart ons niet echt grote zorgen. Eenmaal in Arcen aangekomen rijden wij een grote parkeerplaats op waar al menig auto’s staan, Wim en Hans ook al aanwezig en ik parkeer de auto naast die van Hans. Na het omkleden (wij kiezen voor lange mouwen clubkleding mede omdat ik niet in orde ben nog steeds niet en nog koorts heb) en prepareren van de fiets (Startnummers en dergelijke) Staan wij nog even de lokale TV te woord die zeer geïnteresseerd, quasi of niet waren over waar wij wel niet vandaan kwamen dus dat heeft Frans even uit de doeken gedaan, misschien is dat nog ergens te zien later, beginnen wij aan deze tocht. Het is droog en dat blijft het voorlopig ook ! Het is niet overdreven druk maar toch een flink aantal renners heeft ingeschreven ik denk een stuk of 1200 Wij vertrekken vol enthousiasme en goede moed aan onze tocht het gaat eerst richting Venlo, er staat bijna of geen wind wat ook voorspelt is kracht 1 tot 2. Gelijk al bij de eerste bocht zien wij mensen met lekke banden, (in totaal misschien wel buiten een hele groep met allemaal en lekke band zeker 10+ individuen gezien met lekke banden) je weet Limburg heeft heel veel kiezels en steentjes op het wegdek liggen en het natte oppervlak werkt daar ook zeker niet aan mee daar de kiezels eenvoudig aan de banden blijven plakken, zover het onderwerp lekke banden. Na Venlo blijven wij naar het Zuiden richting Herungerberg over de Herungerheide en daar steken wij Duitsland in en rijden wij het natuurgebied Krickenbecker in, prachtig allemaal hoor ! Wij blijven een groot gedeelte van de tocht door Duitsland rijden en dat is net zoals België, de fietspaden zijn niet Nederlands en liggen bezaaid met steentjes en kuilen met steentjes. Iedere 37 km is er een verzorgingspost met drinken en bananen en koek en dergelijke helemaal goed verzorgd. Wij doen bij iedere snel even een koekje en rijden dan gelijk weer door want wij rekenen toch op een uur of 10 op de fiets op deze afstand. op ongeveer de helft en iedereen is aan het hongerlijden op de fiets komen wij bij een controlepost en daar doen wij even een pauze en verzorgen wij even de inwendige mens met koffie en kroketten met brood en vlaai. Na ruim een uur lekker uitgerust te zijn vervolgen wij onze weg om de 2e helft even af te rijden 😉 trouwens ook is gebleken dat de toeter die ik ipv een bel op de fiets heb gemonteerd met grote schrik en evenveel enthousiasme word ontvangen, en de mensen vliegen opzij. Wij rijden gestaag met een ras tempo door en bij het omslagpunt bij Gennep begint het een beetje te spetteren maar dat deerde ons niet maar even verderop word het spetteren toch serieus regenen en wij besluiten toch even de jasjes aan te trekken, zo gezegd zo gedaan en de jasjes zijn aan maar een km of 5 verderop breekt de zon weer door en de jasjes kunnen na 10km weer uit omdat het aardig warm is met lange mouwen kleding die we aan hebben en de snelheid continue op 30 en soms 30+ ligt, inmiddels zijn er 2 renners aangehaakt uit Naarden, aardige gasten die tot het einde van de rit met ons mee zullen rijden. Ik zou zeggen bekijk de route want er staan plaatsen op die wij gezien hebben, gewoon teveel om op te noemen en ik wil ook niet teveel verraden 🙂 Na 7 uur en 12 minuten rijtijd komen wij aan weer in Arcen waar het allemaal begon 190Km later en 400Hm en bij de finish word het traditionele Gulpener biertje uitgereikt waar gretig gebruik van gemaakt word. Ik een sinas. Na het ophalen van de herinneringsspeld blijven wij kortstondig even plakken voordat we naar de auto gaan om ons om te kleden voor de terugreis Dus kortom een TOP rit met weer geen materiaal pech en/of noemenswaardig leed. Chapeau voor de organisatie en alle verkeersregelaars ! zeker voor een eerste keer goed geregeld naar mijn mening. en ook een schouderklopje voor ons teamwerk en toch ongemerkt nog een aardig gemiddelde neergzet. mannen bedankt en deze houden we erin ! een paar foto’s en de route staan hieronder voor de geïnteresseerden.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
https://connect.garmin.com/modern/activity/1386887847
Alweer een mooi verhaal van een mooie tocht. Helaas was ik er niet bij, maar het zij zo.
Goed gedaan mannen. Volgende keer hoop ik er weer bij te zijn. Gr JanS